lördag 16 april 2011

DIY: Filtbrosch till en syster


I höstas fick den ena systern glamorösa ekollon. Nyligen fyllde den andra systern år och eftersom hon bor på fjärran ort fick jag göra en postvänlig present. Det blev en liten räv i månsken, en brosch att ha på vårkappan. Nog för att jag är ganska förtretad på räven som smyger runt mitt hönshus och snor dess invånare, men rävar är ändå underbart vackra varelser.

På baksidan av broschen fäste jag en säkerhetsnål, på samma sätt som jag gjorde med min första filtbrosch. Mellan baksidan i blå filt och motivet på framsidan finns en oval bit papp, för att broschen ska få mer stadga.



Räven fick åka i ett tapetprovskuvert. Man måste ju anlända med stil till hufvudstaden och inte som vilken bonnlurk som helst, även om man egentligen är en.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...