tisdag 31 maj 2011

Det finaste dockskåpet

  
När jag var på trädgårdsresa i England för nästan exakt ett år sedan fick jag inte bara se de mest underbara trädgårdar. Jag fick även uppleva ett helt magiskt dockskåp, som en ägare till en av de privata trädgårdarna vi besökte hade skapat. Istället för att gå runt i hennes vackra trädgård flockades hela resesällskapet runt dockskåpet och jag och mina systrar tog bilder av alla rum. Tyvärr blev man lite stressad så flera av bilderna är lite oskarpa, men ni ser nog ändå hur otroligt detaljrikt det är.


Självklart hade dockskåpet även en vacker, klassisk engelsk trädgård med de traditionella buxbomshäckarna.


Ett romantiskt sovrum med en liten chanel shoppingpåse på den äkta mattan.


Notera de vita inbyggda hyllorna i matsalen och den indiske pagen med en leopard, som öppnar dörren.


Är inte den här räven lite queer i sitt fluffiga fjäderbeklädda sovrum?



 


Den här källaren får mig att tänka på Oliver Twist.

 

Till sist en bild från det rum där dockskåpet var placerat. Vilken makalöst vacker tapet! Det råder knappast någon tvekan om att det är samma kvinna som stod för inredningen här som har skapat det underbara dockskåpet.


.

7 kommentarer:

  1. Wow! Jag är väldigt fascinerad av dockhus och alla saker i miniatyr. Det hade varit häftigt att bygga ett själv ... fast jag vet inte vad jag skulle ha det till :)
    Detta huset var alldeles vansinnigt vackert i alla fall.

    Jag önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Oh hjälp...! Där ligger jag i lä med mitt fjuttiga dockuhus. :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, fra dette fantastiske dukkehuset kan Petra hente mye inspirasjon:)

    SvaraRadera
  4. det är ju otroligt så många! Förstår att ni fastnade framför det!
    Ha en fin kväll!
    Ullis

    SvaraRadera
  5. Men OJ, så himla fint. Helt otroligt, vilket jobb!

    SvaraRadera
  6. Magnifikt! För mycket detaljer och "lull-lull" för min smak men tänk vilket arbete som måste ligga bakom... Häftigt :) //Petronella

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...