söndag 30 oktober 2011

Favoriter i köket


Jag har svårt att identifiera mig med mitt kök. Det har en liten matplats, är mörkt och opraktiskt och därmed inte alls den husets mittpunkt som jag önskar att det var. Jag tillbringar också mycket tid i mitt kök och därför hade jag önskat ett mer trivsamt sådant. Så när det nya temat i Fabriken blev klart gjorde jag inte direkt vågen men antog självklart utmaningen.


I mitt kök är det alltså inte planeringen och lösningarna som gör att det ändå känns ganska trivsamt. Istället har jag satsat på detaljerna. I min värld är loppisprylar bästa sättet att skapa genuin hemtrevnad. Och går de dessutom att använda i vardagen är det desto bättre. Mina kakburkar innehåller för närvarande hemgjorda biscotti och käckebröd. "Hafregrynen" används varje dag till morgongröten och risgrynen blir lyxig helgfrukost lite då och då.


I den lilla vägghyllan trängs mina teburkar och kristallmobilen har hamnat i fönstret för närvarande. Det som är kul med att fotografera sitt hem är att man genom kameralinsen blir medveten om hur det verkligen ser ut. Eftersom jag alltid frossar i färger på ett ofta mer instinktivt än genomtänkt sätt, så har jag exempelvis aldrig tänkt på att mitt kök domineras av blått, turkost och grönt.

Det var favoriterna i mitt kök. Nu tycker jag att du ska kika på övriga bidrag hos Fabriken.

8 kommentarer:

  1. Du har i alla fall väldigt fina detaljer i ditt kök! En sådan burk som på den fjärde bilden hade min mormor som skorpburk, jag tycker den är sååå fin och undrar litegrann var mormors burk egentligen tog vägen efter att hon gick bort. Håller alltid ögonen öppna efter en sådan när jag är på loppis! :)

    SvaraRadera
  2. Tycker ditt kök ser mycket trivsamt ut! Vi har också ett kök med en opraktisk planlösning, litet, och mörkt, men jag trivs jätte bra där ändå! Det är som du skriver, detaljerna som gör det.
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera
  3. ser charmigt, färglatt och trivsamt ut!

    SvaraRadera
  4. Underbara saker du har i ditt kök och du har rätt det är detaljerna som gör det.. =)

    SV: Ja jag hoppas på ett riktigt lyckat kalas..kompletterar med detaljerna ifrån förra årets kalas med samma tema.. =)

    Ha en fin vecka!
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Så många fina detaljer du har i ditt kök. Inredningen blir verkligen så mycket mer personlig när man blandar in loppisfynd och andra vackra ting.

    Hoppas du har en fin tisdag!

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint! Jag har fått ärva en burk som är snarlik den du har i rött, grönt och gult. Det enda som skiljer sig är locket :)

    SvaraRadera
  7. Sitter här i soffan och gör en runtur bland Fabrikens alla fina kök. Va fint du har det! Massor av burkar och skålar i läckra färger. Känner igen en del från mitt eget kök...
    Ha en riktigt skön helg önskar din Fabrikskollega Lisbeth, med bloggen http://inredningsdesigner.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Underbara plåtburkar du har! Kram Johanna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...