torsdag 3 november 2011

Gullig pasta i soppa


Jag föll för den här minipastan - men lika mycket för förpackningen - sist jag handlade. De är mindre än en lillfingernagel innan de är tillagade (det är en tesked på bilden), sen sväller de till tredubbel storlek. 


De små sötnosarna passar perfekt i en minestronesoppa. Jag tillagar min med kyckling och det jag har i grönsaksväg.

Minestronesoppa, 4 portioner
1-2 kycklingfiléer
3 msk tomatpuré
1 nypa cayennepeppar
1 röd paprika
2 morötter
1/2 purjolök
2 vitlöksklyftor
1,2 liter vatten
2 tärningar hönsbuljong
2 dl pasta
Skär kycklingen och grönsakerna i små bitar. Stek kycklingen i lite olivolja i en gryta. När kycklingen är genomstekt: tillsätt tomatpurén, cayennepeppar och grönsakerna och låt fräsa någon minut. Häll på vattnet och lägg i buljongtärningarna. Låt koka upp och därefter sjuda i 5 minuter. Tillsätt pastan och låt koka tills pastan är klar. Smaka av med salt och peppar.

3 kommentarer:

  1. Jag har en väninna som är gift med en italienare, Minestrone är något av det godaste hon lagar!
    Så gulliga pastapluttar!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Stod å höll i en ny (för mig iaf) pastaförpackning från ICAs I love eco. Det vara mini-mini snäckor. Så söta men rysligt dyra om man jämför, vilket man ska göra... Men det kan nog bli en kul rätt för de små nån dag snart.
    kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...