tisdag 15 november 2011

Skogspromenad


Vi tog en promenad i skogen tillsammans med min mamma, jag och barnen. Det är märkligt, för ett par veckor sen var jag helt insnöad på pumpor och glödande orange. Nu när höstlöven har fallit och dagarna klampar framåt mot december, så har det börjatt suga ordentligt i advent- och jultarmen. Nu längtar jag efter granris, hyacinter och röda nyanser.

Barnen tog med en cerise tygremsa som de knöt i toppen på en liten gran. Den ska de hämta hem till sitt rum när det är lite närmare jul. Storebror klättrade upp i en uråldrig gran som i decennier uppenbarligen klarat sig undan barns julgranslängtan. Han hade nog kunna klättra hur högt som helst om jag inte hade påmint honom om att han skulle klättra ner också. 

Den milda hösten gör att det fortfarande är ganska grönt i naturen. Barnen tyckte mormor var jättekonstig när hon sa att hon ville ha en engelsk jul i år: utan snö och 5 plusgrader. Lillebror förklarade dock på direkten att där hade hon inget att säga till om, för vintern bestämmer Kung Vinter om.
.

3 kommentarer:

  1. Så fint du beskriver promenaden, hämta julgranar, längtansfulla barn...
    Jag ska börja lite till helgen, nu drar det lite i min jultarm också!

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Vi var ute på en längre runda i skogen igår vi med. Pratade också om vilket underbart väder vi har för att vara i mitten av november.
    Men igår låg ändå frosten kvar hela dagen, så går åt rätt håll. För jag håller inte alls med din mor.
    Ordentlig kyla så det blir tjäle och isar på sjön och sen rejält med snö ;)
    Ha en riktigt skön Onsdag,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen mysigt ute nu på ett alldeles speciellt sett. Och det drar i advent och jultarmen. Har läst i kapp mig lite hos dig. Du bjuder på så mycket fint pyssel. Ha en go dag från Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...